برند رهبری در سازمان
در این مقاله به بررسی عملکرد شرکت موفق کانادین تایر و برند رهبری در سازمان می پردازیم با ما همراه باشید
شرکت کانادین تایر در 85 سال گذشته موفقیت چشمگیری از نظر مالی و مشتریان داشته است.
نگاهی به اهداف و عملکرد شرکت موفق “کانادین تایر”
سال 1922 توسط جی ویلیام بیلز و آلفرد جی بیلز در تورنتو تأسیس شد. در ارائه خدمات به صنعت خودروسازی کانادا موفق بود. با تولید قطعات خودرو فعالیتش رو شروع کرد و با افزایش تنوع محصولاتش به صنعت لوازم خانگی و رادیویی و… وارد شد.
دهه 1950 خدمات و محصولاتش را گسترش داد. امروزه شبکه ای از شرکت های به هم پیوسته است.
برند های نمونه:
برند پارت سورس در صنعت خودرو
برند فروشگاه کانادین تایر در فروشگاه ها
برند مارک در کارگاه های لباس کار
برند خدمات مالی کانادین تایر در عرصه خدمات مالی
برند کانادین تایر پترلیوم در صنعت نفت
همه این شرکت ها در جهت تحقق هدف اصلی شرکت کانادین تایر که می خواهد مورد احترام ترین و قابل اعتمادترین فروشگاه کانادا باشد، فعالیت می کنند. مجموعه شرکت تمایل به حفظ مشتری در طول عمر دارد و خدمات همواره دوستانه و همراه با دانش دارند با برنامه های وفاداری مهیج و قیمت گذاری منصفانه دارد.
آمار زیر نشان دهنده قدرت هویت برند “کانادین تایر” است:
کانادین تایر برند معروفی در کاناداست با آمار 97 درصد از آگاهی افراد از نام برند بدون اطلاع رسانی.
فروشگاه های کانادین تایر برای 91 درصد مردم کانادا با فاصله 15 دقیقه در دسترس هستند.
40 درصد جمعیت کانادا هفته ای یکبار از فروشگاه های کانادین تایر خرید می کنند.
از هر 10 نفر افراد بزرگسال کانادایی 9 نفر حداقل 2 بار از کانادین تایر خرید می کنند.
این برند می خواهد شریک مورد اعتماد در ارائه محصولات جدید و نوآوری در بازار صنایع مختلف باشد. نسبت به جامعه ای که خدمات ارائه می دهد تعهد دارد. در حوادث طبیعی واکنش داوطلبانه سریع دارد. در 2 سال اخیر، به بیش از 60 هزار کودک محروم کمک مالی کرده است.
تصور شرکت از طرز فکر مشتریان و مخاطبانش در مورد برندش چیست؟
به کارکنان شرکت اعتماد دارد.
این شرکت محصولات و خدمات خوب با قیمت منصفانه دارد.
شرکت چیزهای منحصربفرد و متفاوتی دارد.
برنامه های وفاداری این شرکت، برای من صرفه جویی دارد.
کارمندان شرکت از دیدن من خوشحال هستند و به من کمک می کنند.
این یک فرآیند کانادایی است.
این شرکت کارهای زیادی برای حمایت از جامعه انجام می دهد.
ارزش ها و بینش های شرکت با انتظارات مشتریان هماهنگ است.
تعهد شرکت به رفتار با صداقت و نجابت و با احترام با مشتریان و مخاطبان و شریکان و سرمایه گذاران شرکت است.
این شرکت علاوه بر تربیت رهبرانی برای 50 هزار کارمندانش، تلاش دارد رفتار رهبران با انتظارات مشتریان همسو باشد.سیستم های خاص مدیریت عملکرد، استخدام و توسعه باعث شده رهبران با سازمان هماهنگ باشند.
مدل برند رهبری کانادین تایر برای انتظارات مطلوب مشتریان از شرکت 4 بعد دارد:
رهبری بازرگانی: ایجاد محیط راهبردی در روابط بین شرکتی با شرکتهای فرعی برای حفظ مشتریان
رهبری افراد: هدایت همه کارکنان شرکت برای حفظ مادام العمر مشتریان
رهبری شخصی: ایجاد قابلیت ها و صفات فردی در جهت حفظ مادام العمر مشتریان
رهبری نتایج: اجرای نتایج تجارت برای حفظ مادام العمر مشتریان
کانادین تایر رهبران را تشویق می کند تا نسبت به مشتریان حساس باشند. کانال ها و مسیرهای پیشرفته برای درگیر کردن مشتریان دارد.
فرآیند ایده سازی برای ایجاد محصولات و خدمات جدید دارد که در آن رهبران سازمان و مشتریان و کارکنان با یکدیگر تعامل دارند. در این فرآیند ادراک مشتریان از چند صفت برند پیگیری شده و درک و دانش وسیعی از عملکرد سازمان در زمینه این صفات بین رهبران بوجود می آید.
رهبران برای بازدید از عملکرد ارتباط با مشتریان وقت صرف می کنند و در فروشگاه ها یا مراکز توزیع و مراکز فروش تلفنی حضور فعال دارند. فعالیت های داخل سازمان با برند مطلوب مشتریان همسو می شود. ارتباط رهبران با مشتریان باعث ایجاد تجربه مطلوب مشتریان می گردد.
نویسنده: مجتمع سلامت تهران
منبع: کتاب برند رهبری در سازمان
فصل اول کتاب “برند رهبری در سازمان“